4 Ιανουαρίου 2022

ΟΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΤΑΞΗΣ ''ΑΛΛΑΖΟΥΜΕ ΜΑΖΙ'' ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΡΑΣΕΩΝ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗΣ ΠΡΟΒΟΛΗΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΜΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΕΤΟΣ 2022!

  • Οι προτάσεις κατατέθηκαν, προς συζήτηση, στο Δημοτικό Συμβούλιο που συνεδρίασε την 22 Δεκεμβρίου 2021


Λουτράκι, 20 Δεκεμβρίου 2021
Αριθ.Πρωτ.: 100/21

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΡΑΣΕΩΝ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗΣ ΠΡΟΒΟΛΗΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΛΟΥΤΡΑΚΙΟΥ-ΠΕΡΑΧΩΡΑΣ-ΑΓΙΩΝ ΘΕΟΔΩΡΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΕΤΟΣ 2022

Παρ’ όλες τις καταβληθείσες προσπάθειες για τη μείωση της εποχικότητας στον τομέα της Τουριστικής ανάπτυξης για τον τόπο μας, ακόμα και σήμερα, η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου στο Δήμο μας, παραμένει το απόλυτο ζητούμενο για την οικονομική ανάπτυξη, την περαιτέρω δημιουργία θέσεων εργασίας, την προσέλκυση επενδύσεων κ.ά.
Η εσωτερική αγορά και ιδιαίτερα των Αθηνών συνεχίζει να είναι η κύρια πηγή προσέλευσης τουρισμού για τον Δήμο και για την επέκταση της τουριστικής σεζόν. Έμφαση θα πρέπει να δοθεί στις δυνατότητες που προσφέρονται για χειμερινές αποδράσεις, για καλό φαγητό, SPA, πεζοπορία και ΣΠΟΡ. Οι καλοκαιρινοί επισκέπτες διαχρονικά είναι κυρίως αυτοί που έχουν δεύτερη κατοικία (κυρίως διαμέρισμα) στο ΛΟΥΤΡΑΚΙ. Τα κίνητρα για αυτούς είναι η θάλασσα και το καλό φαγητό.
Συμμετοχή σε εκθέσεις εξωτερικού μόνο σε Ευρώπη και όχι σε Αμερική ή ΚΙΝΑ π.χ. Το ευρωπαϊκό πιστοποιητικό COVID θα διευκολύνει μόνον τους Ευρωπαίους. Για τους υπόλοιπους, που έχουν δική τους πολιτική, δεν εξυπηρετεί.
Η προβολή, από τα μέσα, όπως FB, Instagram κλπ, επιβάλλεται και είναι προς τη σωστή κατεύθυνση.
Η προβολή για ποδηλατικό τουρισμό είναι ουτοπία γιατί η πόλη δεν διαθέτει ποδηλατόδρομους και ενδεχομένως να λειτουργήσει αρνητικά σε όσους έχουν ποδηλατική συνείδηση και διαπιστώσουν την πραγματικότητα.
Οι δυνατότητες για γαστρονομία, θερμαλισμό, σπορ, όπως τένις, πεζοπορία κ.α. να περιλαμβάνονται σε πακέτα των ξενοδοχείων με ειδικές τιμές και οργάνωση των δραστηριοτήτων, ώστε να προσφέρονται κίνητρα και να διευκολύνονται οι επισκέπτες.
Κίνητρο για τουριστικά γραφεία εξωτερικού θα ήταν και η δωρεάν παροχή γραφείου, από τον ΔΗΜΟ, για στέγαση των τουριστικών οδηγών που εξυπηρετούν του πελάτες τους τοπικά, όπως συνηθίζεται.
Θα πρέπει να υπάρξουν απολογιστικά στατιστικά στοιχεία για τη διαπίστωση της επιτυχημένης ή μη καμπάνιας προβολής του τουριστικού προϊόντος κάθε έτους, ώστε να υπάρξει καλύτερη στόχευση το επόμενο έτος.
Σημαντικός παράγοντας η στελέχωση και η δραστηριοποίηση του Γραφείου Απασχόλησης και Τουρισμού του Τμήματος Τοπικής Οικονομικής Ανάπτυξης του Δήμου μας.
Στο πλαίσιο αυτό, και έχοντας πάντα υπόψη τις διαμορφωθείσες συνθήκες παγκοσμίως, λόγω κορωναϊού, και με στόχο την επιμήκυνση της Τουριστικής περιόδου, η Παράταξή μας, ‘’αλλάzουμε ΜΑΖΙ’’ προτείνει τις ακόλουθες δράσεις στον τομέα της τουριστικής προβολής για το Δήμο μας, οι οποίες αφορούν, τόσο την εσωτερική τουριστική αγορά όσο και την αγορά του εξωτερικού, κι έχουν ως εξής:

1. Την περαιτέρω ανάδειξη και προβολή εναλλακτικών μορφών τουρισμού και τουρισμού ειδικών ενδιαφερόντων (θαλάσσιου τουρισμού, πεζοπορικού τουρισμού, ορεινού και ορειβατικού τουρισμού, ιατρικού τουρισμού, εκπαιδευτικού και συνεδριακού τουρισμού, με έμφαση στις πολιτιστικές και θρησκευτικές διαδρομές, στα τοπικά προϊόντα και τη γαστρονομία, όχι μόνο ενόψη μεγάλων εκδηλώσεων και της θερινής περιόδου αλλά και κατά τη διάρκεια όλων των εποχών.

2. Την ανάδειξη και προβολή περιοχών με ιδιαίτερο μοναδικό ενδιαφέρον και κάλλος, όπως οι Αλκυονίδες νήσοι, ο χώρος του Ηφαιστείου Κρομμυωνίας – Σουσάκι που προσφέρεται για μια μοναδική πεζοπορική εμπειρία και ο Φάρος ΄΄ Σουσάκι’’.

3. Οργάνωση – καθιέρωση σε ετήσια βάση, Φεστιβάλ, Εκθέσεων, Events, σε όλες τις περιοχές του Δήμου μας (Λουτράκι, Περαχώρα, Αγ. Θεόδωροι, Ίσθμια, Καλαμάκι), όπως πανελλήνιο Φεστιβάλ Βιβλίου, Φεστιβάλ Μουσικής, Φεστιβάλ Νεολαίας, Φεστιβάλ/Γιορτής του Νερού (κατά προτίμηση στις 22 Μαρτίου, όπου γιορτάζεται η παγκόσμια ημέρα Νερού,) σε συσχετισμό με το Φεστιβάλ Γαστρονομίας, Ανθοκομική έκθεση που θα πλαισιώνεται με διάφορες παράλληλες εκδηλώσεις και μπορεί να ονομαστεί Ανθεστήρια, κ.ά. - Φιλοξενία έγκριτων δημοσιογράφων που ασχολούνται με το θεματικό τουρισμό και λοιπές δράσεις δημοσίων σχέσεων.

4.-Διοργάνωση και προβολή Street happenings που θα λάβουν χώρα σε μεγάλες πόλεις στη χώρα μας, (π.χ. Αθήνα) και αν υπάρχει η δυνατότητα και σε χώρες του εξωτερικού, (αγορές στόχους) με αναπαράσταση δρώμενων, ανάδειξη τοπικών προϊόντων και της τοπικής κουζίνας, πολιτιστικών δρώμενων κ.ά.

5. Την περαιτέρω ανάδειξη και προβολή του Λαογραφικού Μουσείου Περαχώρας, το οποίο μέσα από τον πολιτισμικό πλούτο, την ιστορία και την αξία των εκθεμάτων, μπορεί να αποτελέσει πόλο έλξης επισκεπτών και να συμβάλει στην ανάπτυξη της επισκεψιμότητας, μέσω του μαθητικού τουρισμού.

6. Προβολή και ανάδειξη των διαδρομών για την καλύτερη προσέγγιση των παραλιών που βρίσκονται στην ευρύτερη περιοχή του Δήμου μας.

7. Βράβευση των τουριστικών γραφείων που έφεραν μεγάλο αριθμό τουριστών και βράβευση επαναλαμβανόμενων τουριστών που προτιμούν για πολλά έτη την περιοχή μας για τις διακοπές τους, από τον Δήμο, με αντίστοιχη προβολή του event αυτού.

8. Δημιουργία και λειτουργία Info Kiosk, τουλάχιστον για την τουριστική περίοδο, στο Λουτράκι και στους Αγ. Θεοδώρους, και δημιουργία τράπεζας τουριστικών πληροφοριών και δικτύου διανομής του έντυπου διαφημιστικού υλικού.

9. Προσέγγιση, ενημέρωση και προβολή των τουριστικών πλεονεκτημάτων του Δήμου μας προς την Ομογένεια.

10. Διαδημοτικές – διακρατικές συνεργασίες με Δήμους του Εξωτερικού οι οποίοι έχουν κοινά χαρακτηριστικά με τον Δήμο μας, για αδελφοποίηση μεταξύ των πόλεων/δήμων, που μπορεί να επιφέρει πολλαπλά οφέλη σε όλα τα επίπεδα για το Δήμο μας και τους δημότες μας.

11. Λόγω των ειδικών περιστάσεων και συνθηκών που βιώνουμε παγκοσμίως, (η διεθνής τουριστική έκθεση ΙΤΒ του Βερολίνου, θα πραγματοποιηθεί το Μάρτιο του 2022 χωρίς φυσική παρουσία, και στη θέση της θα γίνει Συνέδριο Digital Business Day), ιδιαίτερο βάρος θα πρέπει να δοθεί σε digital καμπάνιες σε διεθνή μέσα αλλά και σε portal πωλήσεων στον τομέα του τουρισμού, καθώς το μεγάλο ζητούμενο πρέπει να είναι για το 2022, η ζήτηση και οι πωλήσεις του τουριστικού προϊόντος, να είναι σε αυξημένα επίπεδα και σε κάθε περίπτωση πιο βελτιωμένα από την περυσινή χρονιά.

12. Προβολή του τουριστικού μας προϊόντος μέσω καταχωρήσεων σε εξειδικευμένους διαδικτυακούς τόπους και portals του εξωτερικού και εσωτερικού με μετρήσιμη επισκεψιμότητα.